Àrea d'acció territorial i serveis urbans

Notícia

L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament obre amb un nou accés des del carrer i amb més espai i punts d’atenció a la ciutadania

13 de novembre de 2019

L’Ajuntament de Vilafranca va obrir la setmana passada un nou accés a l’Oficina d’Atenció Ciutadana des del carrer, que dona directament a un nou espai com a sala d’espera, molt més ampli i còmode. Entrant per aquest nou accés s’hi troba la màquina expenedora de tiquets de torn i també un taulell on el ciutadà o ciutadana rep una primera atenció.

Les obres de reforma de l’OAC, que han tingut una durada d’uns 11 mesos, ha simplificat les circulacions interiors de la planta baixa i la comunicació amb l’ascensor, ha millorat les condicions d’accessibilitat de l’edifici, i ha ampliat la superfície útil d’ús públic. Les obres també han comportat la recuperació dels arcs de pedra de la planta baixa així com la visió de les antigues sitges i restes arqueològiques.

La intervenció també ha permès reformar els WC de la planta baixa i s’ha canviat la xarxa de sanejament de l’edifici des de la planta baixa fins a la nova connexió a la xarxa pública de clavegueram pel carrer de la Cort. D’altra banda, la il·luminació dels nous espais s’ha millorat amb làmpades led.

En total, la superfície reformada ha estat de 482,00 m2. La superfície útil de la sala d’espera ha més que duplicat la superfície, passant de 20 m2 a 52 m2, mentre que l’OAC s’ha ampliat la seva superfície de 100 m2 a 144 m2 i passant de 5 a 10 punts d’atenció personalitzada a la ciutadania. Tot plegat en uns espais més còmodes i accessibles.

Per a la finalització completa del nou espai, properament s’hi ubicarà un nou taulell de control i informació i s’ampliarà i es renovarà part del mobiliari de la sala d’espera. També està previst obrir properament dins l’OAC un punt d’atenció específic per a l’empresariat amb el nom d’Oficina d’Atenció a l’Empresa amb la finalitat que les empreses pugui adreçar-se per fer els seus tràmits. També està previst habilitar un punt on les persones que no disposin d’Internet a casa pugui fer personalment els seus tràmits a l’Ajuntament amb l’assessorament del personal de l’OAC.

L’horari de l’OAC és de dilluns a dijous de 9 a 14h i de 16.30 a 19h i els divendres i vigílies de festius de 9a 14h.

Els  tràmits més habituals de l’OAC són la gestió del padró municipal d’habitants, els  certificats i volants d’empadronament i de convivència, el registre general dels documents que es presenten davant l’Ajuntament (instàncies, permisos, al·legacions de multes, queixes i/o suggeriments, recursos, canvis de titularitat de nínxols, etc.), la tramitació del Carnet Blanc per a la gent gran o pensionistes i l’obtenció del certificat digital idCAT, etc.

L'idCAT és un identificador digital que garanteix l'identitat de les persones a internet, està emès per l'Agència Catalana de Certificació i és lliurat per l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès com a entitat de registre col·laboradora a qualsevol ciutadà que ho sol·liciti. Permet operar telemàticament amb l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès i amb diferents administracions, evitant d’aquesta manera desplaçar-se personalment a l’OAC i fer els tràmits còmodament des de casa. Per obtenir l’idCAT nomes cal anar a l’Ajuntament amb el DNI o NIE vigent i original i ser major de 18 anys. Es tracta d’un tràmit que sols pot fer  l’interessat. També es pot iniciar el tràmit per Internet i després anar a l’OAC per finalitzar-lo.

L’OAC és un servei municipal que anualment passa una auditoria de qualitat per obtenir la certificació segons la norma ISO9001:2015.